Paparan Berita
recent

Bengkel Kerja Pengisian Data Pengurusan Sekolah Secara "Hands-On" Bagi Administrator Sistem Pengurusan Sekolah (SPS) Sekolah Negeri Melaka 2013

Khidmat Bimbingan SPS
Pusat Kegiatan Guru Melekek telah mengadakan bengkel kerja pengisisan data pengurusan sekolah secara “hand-on” bagi administrator Sistem Pengurusan Sekolah (SPS)  pada 3 hb hingga 5 hb. September 2013 di makmal komputer SK Ayer Pa’abas. Bengkel tersebut telah dijalankan bermula jam 2.00 petang sehingga 5.00 petang. Seramai 12 orang guru telah menghadirinya. Mereka terdiri daripada GPK (Pentadbiran) dan guru data  dari sekolah ahli yang belum pernah mengikuti bengkel tersebut.

Bengkel ini diadakan untuk memberi pendedahan serta bimbingan secara intensif kepada semua GPK 1 dan Guru Data/ ICT bagi  sekolah ahli kawasan PKG Melekek tentang sistem pengurusan sekolah  (SPS) yang merupakan satu kemestian bagi setiap sekolah untuk melaksanakannya. Diharapkan pihak sekolah akan menggunakan sekurang-kurangnya enam modul sehingga penghujung bulan Oktober nanti.

Bengkel ini telah dibimbing oleh En. Ab Razak bin Sampul Pegawai Teknologi Pendidikan PKG Melekek.  


Para peserta bengkel terlebih dahulu diberi taklimat dan pendedahan tentang Sistem Pengurusan Sekolah (SPS) yang akan menjadi sistem tunggal dalam pengurusan sekolah yang akan digunakan di sekolah-sekolah seluruh Malaysia. Walaupun menghadapi sedikit masalah berkaitan dengan server namun bengkel ini telah dapat dijalankan dengan jayanya. 


PKG 09 Melekek

PKG 09 Melekek

Powered by Blogger.